HARGAILAH KEKASIH
Tuesday, 22 November 2011



Apabila seseorang lelaki benar-2 jatuh cinta dan setia pada kekasihnya dengan ikhlas , perubahan sikapnya amat mengejutkan . Walaupun banyak berlaku kes curang tetapi semua itu atas kesalahan wanita juga kerana tidak siasat ats belakang lelaki . lelaki ada lah standard bagi kita ialah perkataan nya Menggatal . Wanita cepat cair apabila lelaki itu memuji walaupun sedikit . Bagaimanapun , wanita lebih mempunyai hati yang lembut dan lelaki mempunyai hati yang keras . Bagi kita lelaki adalah satu permasalahan dengan Curang tetapi adakah lelaki cakap Single anda terus mempercayai nya ? mungkin "ya" mungkin "tidak" tetapi dalam hubungan , kita kena lebih mengetahui atas belakang mereka dahulu. 

1.Dia bersungguh-sungguh melakukan sesuatu terhadap kekasih dengan rela dan bukan kerana terpaksa

dalam hubungan adakah anda perlu bertanya soalan tentang Bekas Kekasih kita ? bagi aku , tak perlu langsung . Walaupun soalan itu adalah hal kecil tapi bagi aku semua tu boleh merosakkan hubungan kita . Sakit hati apabila ditanya setiap hari walaupun soalan yang sama . Kisah lalu tak perlu diungkitnya kembali .

2.Dia melebihkan nasihat untuk keselamatan kekasihnya kerana ia amat menyayangi kekasihnya .

dalam hubungan perlu ke melebihkan control ? itu ini semua tak boleh ? terutamanya di laman sosial . Di laman sosial sekarang amat memberhayakan . contoh fb , wanita lebihkan control kepada lelaki apabila melayan wanita lain ? alhaai , biasa jalah tu kalau chatting-2 or walling-2 ni , kawan biar beribu cinta biar lah hanya satu. tapi jika melebih , pandai sendiri lah yang penting selesaikan masalah dengan baik . haha . 

3.Bukan semua lelaki sanggup menitiskan air matanya walaupun sedikit hanya untuk seorang perempuan .
4.Dia sentiasa memastikan keselamatan kekasihnya.
5.Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-2.

Dalam diam dia menguji cinta aku. lelaki oh lelaki . hahaha : 
   
1. Tahan cemburu kamu dengan teman lelaki 

Sememangnya lelaki tak suka kalau girlfriend dorang cemburu lelebih kan so samada nak tahu tahap cemburu girlfriend dorang ni parah ke tidak macam ni dorang uji : 

Mengenalkan kepada kamu bekas teman wanitanya :
Reaksi kamu: Mula mempamerkan wajah yang muram dan sering menanyakan tentang hal berkaitan keperibadian perempuan itu sebaik sahaja diperkenalkan. Anda gagal.
Reaksi kamu: Sentiasa menghulurkan senyuman bahkan memuji perempuan itu di hadapannya.Anda lulus.

kalau saya: time tu buat2 la mesra btul dgn pakwe kita. biar pmpn tu nampak "kita sayang sngat2 kat pakwe kita. hehe . "

Menelefon wanita lain di hadapan kamu:

Reaksi kamu: Marah dan mengatakan bahawa kamu tidak suka dia menelefon perempuan lain. Anda gagal.
Reaksi kamu: Bersikap tenang seolah-olah hal itu bukan suatu masalah yang besar. Anda lulus.

kalau saya: tnye je la "sape tu".. tak salah kan, kalo nak ambik taw. nak jeles lebih2 apesal. "

lelaki tidak suka dikongkong kerana bagi mereka , mereka hanya berkawan dan satu-2 nya wanita yang dorang sayang adalah teman wanita dorang so tapayah la risau kalau dorang berhubung dengan ex sebab dorang saje nak uji kite tuh .

2.Mengukur tahap kesetiaan *wajib 

Setiap lelaki inginkan kesetiaan dan kejujuran daripada wanita yang dicintainya . semua lelaki akan wajib uji tahap kesetiaan girlfriend mereka punya . contoh :

Pergi melancong
Reaksi kamu: Tidak pernah menghubungi si dia atau tidak pernah bertanyakan tentang dirinya dan lebih memberi keutamaan kepada teman-teman lain. Anda gagal.

Reaksi kamu: Menghubungi si dia setiap masa dan saling mengotakan janji. Anda lulus.
kalau saya: gile lah kalau sehari tak calling-2.. rindu bhaii "
Meminta bantuan temannya untuk menggoda kamu
Reaksi kamu: Menerima pujukan temannya dan keluar makan bersama. Anda gagal.
Reaksi kamu: Menolak godaan temannya dan mengatakan kamu tidak tertarik dengan pujuk rayu itu. Anda lulus.

kalau saya: yg sorang dah ade jgn sia2 kan. nnt terlepas. susah nak dpt blek."
macam ni memang selalu ade punya , setia itu perlu kalau nak hubungan tuh berkekalan okay . Pernah tak teman lelaki korang menguji korang macam ni ? korang lulus ke gagal ? haha , mesti lulus kalau betul-2 sayang kan :)

P/S : Aku bercinta bukan kerana rupa dan bukan kerana harta tetapi kerana hati . Aku bercinta bukan kerana melepaskan nafsu tetapi aku bercinta kerana melengkapkan kejiwaan diriku . Bukan kerana maka tak kenal tak bercinta . Tapi kerana kawalan juga . Jaga lah hati dan kasih sayang satu sama lain :*

Newer
Older